5 Tem 2017

TATLI KRİZİNİ ÖNLEYECEK SAĞLIKLI PUDİNG


Merhaba;


Bu aralar sağlıklı, minik tarifler paylaşmaya başladım umarım beğeniyorsunuzdur.

Kilo vermek değil de yağ oranımı azaltmak ve sağlıklı şeyler yiyerek yeme isteğimi bastırmak benim için daha önemli.

Normalde spor yapıyorum. Fakat zorunlu bir ara verdim spora. Yeniden başlayacağım üyeliğim devam etmekte. Gidemediğim zaman da ipin ucunu kaçırmamaya çalıştım yine de. Ben de polikistik over sendromu olduğundan insülin direncim oluşuyor ve bazen tatlı şeylere düşkünlüğüm daha da artıyor. Özellikle spor yapmadığım zamanlar bunlara karşı koymak inanın zor oluyor.

İşte bu tür krizlerimi atlatmamı sağlayan tariflerimden biri de bu muzlu chia tohumlu pudingim. Hem şeker yok içerisinde hem de gerçekten sağlıklı.



Öncelikle malzemeler;

*2 porsiyon muz (1 orta boy muza denk geliyor. Muzun yarısı 1 porsiyon sayılır.)
*3 yemek kaşığı chia tohumu
*1 çay kaşığı kakao
*1 su bardağı süt (light tercihtir.)

Muzu, kakaoyu ve sütü blenderdan geçiriyoruz. sonra kapaklı bir kavanoza alıyoruz. Ben 2 küçük kavanoza bölerek 2 porsiyon hazırlıyorum. Kavanoza aldığımız pudingin içine chia tohumlarını ekliyoruz. Ben her bir kavanozuma 1,5 yemek kaşığı döktüm.



Karıştırıp buzdolabına koyuyoruz. 3-5 saat durup katılaşsın dolapta.  Yarım saatte bir karıştırarak chiaların da yapışmasını önleyebilirsiniz.

Bir kavanozu yaptığım gün canım çok tatlı istediğinde yemiştim. Diğerini ise bir kaç gün sonra iş yerime getirip dolaba koydum ve ara öğün yerine tükettim.

Rengi hoşuma gitmedi demeyin tadı için öyle diyemeyeceksiniz :)


Ara ara bu tarz yiyecekler paylaşacağım burada. Merak edenler takipte kalabilir :)


Afiyet olsun.


Sevgiyle Kalın...

5 yorum:

  1. Ne zamandir denemek istedigim bir tarifti muz olmamasi kaydiyla tabii. Muz ne kadar doyurucu olsa da, faydasindan cok zararinin olduguna inandigim bir meyve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak zevkine göre farklı meyvelerle tatlandırılabilir tabiki :)

      Sil
  2. Kesinlikle deneyeceğim bu tarifi, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tatlı krizlerimi en az hasarla atlatmaya çalışıyorum :(

      Sil