4 Tem 2017

GRANOLA TARİFİM

Ne yazıkki kilo almaya meyilli bir vücudum var. Tabii bir o kadar da abur cubur yemeyi seven biriyim.

Giresun'da okurken yurt zamanlarımda 58-59 kiloları gördüm. Çok değil belki ama 160cm boyutunda biri için toplu durmasına yeterli bir ağırlık. Alınan 3-4 kiloyu vermek kolay fakat dikkat etmeyip devamı getirilirse artık işler çığırından çıkıyor. O yüzden önemli olmalı bence alınan 2-3 kilo.

2 Yıldır ekmek pek tüketmiyorum. Sadece sabah kahvaltılarımda. Genelde tam buğday ekmeği oluyor. Çok nadir öğlen ekmek tüketirim. Sevmediğim bir yemek olacakta ben de karnım biraz doysun, tadını çok almayayım diye yerim. Yoksa yok yani.

Tatlı şeylere aşırı düşkünlüğüm olduğundan en azından evde kendi yaptığım şeylerden arada tüketmek için güzel bir granola tarifi aradım sitelerden. Zira yulaf tek başına gitmiyor.

Sanırım idil tatarinin tarifiydi çok sevmiştim. Sonra diğer sitelere de iyice baktım. Aslında öyle tam bir tarifi de yok. Basit bir kaç püf noktayla kendi granolamızı yapıyoruz.

Ben de şu şekilde bir şey denedim.

-Evde bekleyen yulaf ezmesi (2 bardak kadar)
-Yarım su bardağı çiğ fıstık
-Yarım su bardağı çiğ fındık
-yarım su bardağı çiğ badem
-2 kaşık süzme bal
-1 çay bardağı pekmez (biraz daha azı olabilir)
-1çay kaşığı tuz (Ben fıstıkların tuzu yeterli olur diye tekrar atmadım, çok tuz tüketmiyorum.)
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 çay bardağı elma püresi. (Hazıra konmak için bebeklere özel hazırlanan meyve pürelerinden kullanabilirsiniz)


(Genelde siteler 1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı veya zentin yağı da eklemiş fakat ben de yağlı kağıt kalmamıştı fırın tepsisinin altını yağlayacağımdan ekstra yağ koymadım)

Öncelikle yemişleri karıştırdım. Bu yemişleri kullanmak zorunda değilsiniz. Damak zevkinize göre şeyler ekleyebilirsiniz ya da sevdiğiniz yemişi fazlalaştırabilirsiniz.

Daha sonra başka bir kasede pekmezi, balı, meyve püresini ve tarçını karıştırdım. Karışımın üzerine kuruları ekledim ve hepsi ıslanana kadar çevirdim. Hepsinin ıslanması önemli.

Daha sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsininin üzerine dökün ve kaşık yardımıyla yayın. (Yağlı kağıdınız yoksa benim gibi tepsiyi yağlayın. Bir kaç noktada yapışma oldu ama ne yapalım :) )



180 derecelik önceden ısıtılmış fırına atın. 10-15 dakika sonra çıkarın ve malzemeyi karıştırın ki her yer tamamen ısı görüp kıtırlaşsın. Tekrar fırına verip yaklaşık 15-20 dakika daha pişirip fırını kapatın. İlk çıkardığınızda biraz yumuşak olması normal, oda sıcaklığında yarım saat kadar soğuduktan sonra kıtırlaşıyor.

Eveet geriye ağzı sıkı bir kavanoza alıp istediğimiz zaman tüketmek kalıyor. Genel de kahvaltılık öğün olsa da ben tatlı istediğim zamanlarda isteğimi bastırmak için kullanıyorum. Ve de sade olarak tüketiyorum. Süt içerisine koyarak denemedim fakat yoğurt içine koyup yemek çok güzel oldu bence..

Hava almayan kavanoz içerisinde uzun süre dayanıyormuş.


Ne kadar sağlıklı olsa da, tatlı bir yiyecek olduğundan günde 3-4 çorba kaşığını geçirmemekte fayda var.

Kendi güzel tarifleriniz var ise bana yan taraftadaki mail kısmından gönderebilirsiniz. Hem buradan paylaşırım hem de hepimiz sebepleniriz :)


Sevgiyle Kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder