28 Haz 2017

SÜRPRİZ

Hayat sürprizlerle dolu!!

Sürpriz kelimesi hep güzel şeyler çağrıştırır insanın aklında. Fakat ne yazık ki kötü sürprizler de yer alıyor hayatta.

Geçtiğimiz aylarda çok acı şeyler yaşadık. Ruhen çöktük neredeyse. Neyseki bu aralar her şey düzelmeye başladı.

Biraz günlük tutar gibi olacak bu yazı ama içimi dökmek istedim.

Uzun zamandır elimde olan bir kist yüzünden yeterince ağrı çektiğimi düşünüp doktora gittim ve hemen ameliyat denildi. Ben de operasyon için tarih aldım. Ben; ufak bir şey, hemen alıp yollarlar diye düşünürken kemiklerin arasına kadar uzanan bir sapı olduğu için tahminimden daha detaylı bir ameliyat oldu. Çıktıktan sonra elim 1 hafta alçıda kaldı.

Ama beni asıl üzen şey bu değildi. Çünkü bunu kendi isteğimle aldırmıştım ve en geç 1 ay içerisinde zaten düzelecekti.

Ameliyat olduğumun ertesi günü babam kendi tahlillerini doktora götürdü. Uzun yıllardır çektiği mide ağrısı için hortum attırmıştı. Sonuçlarını gösterdikten sonra o gün telefonda anneme söylediği şey yüzünden bütün vücudum buz kesti. Sonuçlar temiz çıkmamıştı. Ameliyat olabilirsin diye söyleyip onkoloji birimine göndermişler babamı.

Duyunca ağlamakla ağlamamak arasında kaldık. Çünkü herkes gibi bizde de 'bize bir şey olmaz' düşüncesi yer alıyordu. Ama oluyormuş. Senin düşünmene gerek kalmadan gelip seni ve sevdiklerini buluyormuş. Ve sana da kabullenmekten başka bir şey kalmıyormuş.

İlk haftalar hastalığın ismini asla telaffuz edemedim. Sadece sonuçlar temiz çıkmadı diyebildim. Ama ben söylesem de söylemesem de babam kanserdi. Hastalığın ismi bile soğuk.

İlaçlı tomografi çekildi. Başka yerlere dağılmış mı görmek için. Ailece sonuç göstermeye gittik. Doktor bakıp bir kelime edene kadar içimden aklımdan neler geçti anlatamam. Hafta sonu babamla hanımeli çiçeği fidesi ekerken çektiğim resimde neden babamın yüzünün tamamı çıkmamış onun bile kederini yaşadım o an. Çünkü daha fazla resmi olmalıydı ben de. Bunu da böyle bir zamanda anlamıştım.

Doktor başka bir yere sıçramadığını ve sadece midede olduğunu söyledi. İnsan buna bile şükür diyor. Şükür ki başka yere yayılmamış. Hemen ameliyat tarihi verdiler. Ameliyatın gidişatına göre ya hepsini ya da bir kısmını alacaklarını fakat buna açtıkları sırada karar vereceklerini söylediler.

Biz yine de ilk doktorda hemen ameliyat ettirmek yerine biraz araştırıp başka iyi bir doktora yönelmek istedik. Tam da istediğimiz gibi Ankara Yüksek İhtisas Hastanesinde Prof. Dr. Erdal Birol Bostancı'yı bulduk. Normalde randevu tarihini bile çok ileri bir zamana veriyorlarken araya tanıdık birilerini koyarak erken zamana aldık.

Muayeneyi oldu babam. Zaten belliydi ameliyat dediler. Tahlilleri yaptırdık ve 2 hafta sonraya gün verdiler. O iki hafta nasıl geçti size anlatamam. Dışarıdan bir şeyi yoktu babamın ama konuyu bilmek bile işkenceydi. Sanki geçen her gün, her dakika yayılacak ve kötü şeylere davetiye çıkaracakmış gibi düşüncelerle kuruntularla geçti.

Ameliyatını verdikleri tarihten 1 gün gecikmeli olarak yaptılar. Dile kolay 6 saat ameliyatta kaldı. Ne iş yerimde durabildim ne hastane bahçesinde. Daha önce bu duyguyu yaşamışlar bilir. Hastane kapısında beklemek çok zordur. Daha önce de annemi kaç kere ameliyat kapılarında bekledim saatlerce. Şimdi de babamı beklemek zorunda olmak sanki ömrümden ömür aldı.

Saat 11'de girdiği ameliyathaneden, akşam 17:00'i geçe çıktı. Direkt yoğun bakıma aldılar ve kimse bize bir şey söylemedi. Bir tek kelime etmediler. Nasıl geçti, midenin hepsini mi aldılar, durumu nedir hiç bir şey bilmeden öylece ertesi günü bekledik.

Neyseki her şey beklediğimize değdi. Midenin yarısını almışlardı. Çok çabuk toparlayacaktı. 1 hafta sadece serumla beslendi 8 kilo verdi. Zaten zayıf olan babamı, kemikleri sayılır şekilde görmek her seferinde gözlerimin dolmasına yetti. Sonrası rutin hastane odası betimlemeleri olacağından kısa kesiyorum.

Şu an iyi. Evde. Yediklerine dikkat ediyoruz. Az az, sık sık yediriyoruz. Belli bir zaman misafir kabul etmedik. Evde pansumanlarını ben yapıyorum; annemin de zamanında ben yaptığımdan alışkınım bu işlere.

Bize bir şey olmaz değilmiş arkadaşlar. Bize ve sevdiklerimize bir şey olurmuş. Bunu her an düşünüp kafayı yiyerek değil ama bilincinde olarak yaşamak sanırım daha iyi.


Sağlıkla ve sevgiyle kalın...


13 yorum:

  1. Herkesin bir sınavı var sizinkisi de bu olmuş, Allah daha yaşatmasın, geçmiş olsun şifalar bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım dediğin gibi bizim sınavımız da bu oldu. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. çok çok geçmiş olsun inşallah bununla atlatırsınız....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel dileklerin için

      Sil
  3. Sana ve babacığına geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum. Allah şifa bekleyen herkese yardım etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin cümlemize. Herkese bol sağlık ve huzur dilerim.

      Sil
  4. Çokk içten geçmiş olsun gerçekten.. şifalar size gelsin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.

      Sil
  5. Geçmiş olsun Allah babanızı size bağışlamış çok şükür sağlıklı uzun ömürler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey için çok teşekkürler. Ben de herkes için sağlıklı ve huzurlu bir ömür dilerim.

      Sil
  6. Geçmiş olsun, Allah şifa versin. Çok üzülmüşsün, dilerim sonrasında da hep güzel sürprizler gelsin..

    YanıtlaSil